Arabisk Facebook-morder slår til

bloodlogo.jpg

London: Torsdag aften blev en 23-årig norsk udvekslingsstudine myrdet. Hendes maltrakterede lig blev søndag fundet i en blodpøl – dybt i en kælder. Kort efter pigen forsvandt, fjernede en arabisk rigmand sig fra hendes Facebook-venneliste, slettede sin profil og gjorde derved sig selv til hovedmistænkt i drabsagen! Hvad morderen ikke vidste, var at Facebook ikke tillader brugere at slette deres profiler – man kan højest gøre den inaktiv, men Facebook gemmer alt informationen på deres computere. Rygtet vil vide, at morderen med sine 2 samboer er flygtet til Mellemøsten. Han er af Egyptisk oprindelse, men har boet mange år i Yemen.

05a_17_martine_415x2751.jpg
facebook_screen.jpg
(Martine blev 23 år og havde 829 Facebook venner.)

Dagen efter hun forsvandt, forsøgte hendes venner, at efterlyse hende igennem Facebook. Da de spurgte den mistænkte om han vidste hvor hun var, slettede han sin profil og gik under jorden.

1205736187531_432.jpg

Dagbladet.no skriver:

En anonym kilde sier til NTB at 23-åringen og venninnene pleide å gå ut sammen med rike arabere i London. De var også sammen da 23-åringen ble borte. Den døde kvinnen ble funnet ved leiligheten der mennene bor.

- Mannen hun ble med fra byen har jentene ikke klart å få kontakt med. Og hans facebook-profil ble slettet lørdag kveld, får NTB opplyst av kilden. Kilde.

Club Maddox er berygtet/berømt for dens vilde fester:

maddox.jpg
(maddoxclub.com) (Maddox på Facebook)

44 Svar til “Arabisk Facebook-morder slår til”


  1. 1 tanketom 17 marts, 2008 kl. 1:10 pm

    Ein er uskuldig til det motsette er bevist heiter det, men det er det tydelegvis ikkje alle som hugsar.

    På den andre sida, så kan det jo bli interessant med ein drapssak der Facebook er eit av hovudbevisobjekta.

  2. 2 Højrebladet Komet 17 marts, 2008 kl. 1:12 pm

    Ja, det er sandt. Jeg vil understrege, at ingen er skyldige, indtil dømt ved en domstol. Indtil videre er han kun ‘blog-skyldig’. Men det er da et bizart tilfælde, at han ’tilfældigvis’ sletter sin Facebook profil – kort efter hun blev myrdet?

  3. 3 tanketom 17 marts, 2008 kl. 1:20 pm

    Ja, det er absolutt eit merkeleg tilfelle. Det skal eg ikkje benekte.

    Vil for øvrig seie at når du skriver: “Det vil således være såre nemt, at finde frem til denne bestialske gerningsmand,” så vil eg hevde at du meir enn antydar at mannen som sletta Facebookprofilen er skuldig.

    Men det er kanskje berre eg som les det feil.

  4. 4 Højrebladet Komet 17 marts, 2008 kl. 1:26 pm

    Nej, du læser ikke forkert. Jeg har allerede dømt ham som ‘internet-skyldig’. Nu er det her jo en blog, ikke et objektivt nyhedsmedie. Blogs har den force, at man kan overdramatisere en smule, uden at stå til regnskab. Hvis folk vil læse den klinisk kedelige version, så kan de supplere med de normale dagblade.

  5. 5 Anna Lyttiger 17 marts, 2008 kl. 3:56 pm

    Det kommer der ud af at kopulere med arabere.

  6. 6 tanketom 17 marts, 2008 kl. 6:12 pm

    Det du kallar “klinisk kedelig” kallar eg objektiv journalistikk, men eg skjønar då ut frå vidare lesning av bloggen din at du har ein sterk agenda mot arbarar generelt. Det skal eg ikkje legge meg opp i, du får halde på som du vil.

  7. 7 Højrebladet Komet 17 marts, 2008 kl. 6:53 pm

    Hei Norge.

    Bevares, man bør da læse begge dele. Jeg læser selv dagbladene, men det er også spændende at læse medier med holdning og kant. Jeg skal ikke lægge skjul på, at islam ikke er min favorit-religion. Det betyder dog hverken, at jeg har noget imod arabere eller muslimer, eller har nogen agenda imod dem.

  8. 8 Gülay Kocbay 17 marts, 2008 kl. 7:24 pm

    Komet din lille løgner selvfølgelig har du noget imod dem. Tænk, at du kan så groft lyve!

  9. 9 Højrebladet Komet 17 marts, 2008 kl. 7:34 pm

    Gülay din gangster: nej, det har jeg ikke!

    “En araber er en person, hvis modersmål er arabisk, som tilhører den arabiske kultur, eller som kan spore sin stamtavle tilbage til den Arabiske Halvø.” Hvorfor hulen, skulle jeg have noget imod nogen pga. deres geografiske ophav? Det giver ingen mening.

    Men rart at høre fra dig igen…

    PS. fedt indlæg ikke? Det ligger nr. 1 på WordPress idag.

  10. 10 Gülay Kocbay 17 marts, 2008 kl. 7:39 pm

    Du hører sgu ikke mere fra mig, jeg skulle bare fortælle dig, hvor en stor løgner du i virkeligheden er.
    Farvel og takk!

  11. 11 Højrebladet Komet 17 marts, 2008 kl. 7:50 pm

    Det er jeg ked af… Jeg har ellers tilføjet en rettelse på det indlæg du stadig er sur over.

  12. 12 rettentilselvforsvar 17 marts, 2008 kl. 10:09 pm

    Jeg vil give Anna Lyttiger ret. Men den omgangskreds og de fyre hun havde, burde alarmklokkerne have ringet for længe siden, både hos forældre og venner.
    Det er en skam at hun kom så langt ud, men lige som med narkomaner og andre folk der vælger en at smadre deres eget liv, så har hun selv haft et ansvar. Når man leger med ild risikerer man at blive slemt forbrændt.

    Ikke dermed sagt at svinet ikke skal fanges, og [RED. der skal ikke klynges nogen op på min blog]

  13. 13 Kimpo 18 marts, 2008 kl. 12:38 am

    Tror Gulay er ved at blive lun på dig. Fortsæt det gode arbejde, snart er hun klar til at spise :)

  14. 14 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 7:34 am

    Anna & Retten: Jeg kender flere der har dated mennesker med mellemøsteligt ophav, uden at de kom til skade. Men, klart, man skal ikke tage til ‘efterfest’ med hvem som helst. Der findes ikke noget mere provokerende, end en rigmands søn der tror han kan slippe afsted med mord.

  15. 15 Gülay Kocbay 18 marts, 2008 kl. 8:30 am

    Kimpo

    HAHAHA, den var grineren!

    Hvem skulle være lun på sådan en ussel løgner som Kometen??
    Han har ikke noget der hedder moral på samvittigheden, han bruger så mange beskidte tricks for at hænge muslimerne ud, og sådanne personer synes jeg er afskyelige, og bliver ikke L-U-N på dem!!

  16. 16 jilguzo 18 marts, 2008 kl. 8:45 am

    Løgn og latin. Drop det pis og kom vider.

  17. 17 maltesen 18 marts, 2008 kl. 9:40 am

    @Rettentilselvforsar: Lige som Kimpo nævnte det, er mord nu engang mord, uanset hvad. Det vil sige, hvis du får klynget nogen op, så skal du vel også klynges op? Altså en voldspiral uden nogen ende…

    Når jeg læser sådan en gang vrøvl, som det du er “forfatteren” bag, er jeg glad for det kun er politiet og militæret, som har lovlig adgang til våben og ikke noget, der kan tildeles til enhver…

  18. 19 Aida 18 marts, 2008 kl. 10:08 am

    Det virker næsten så åbenlyst suspekt, at det i sig selv er et alibi, for hvor dum kan man være?

  19. 20 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 10:45 am

    Aida: ja, han er ikke for klog. Rygtet går altså også, at de er flygtet ud af England. Det sidste jeg hørte var, at de bedte faren om hjælp til at få sønnen hjem. Jeg tror næsten det må være ham eller en af hans venner, kun en skyldig mand flygter ud af landet på den måde.

  20. 21 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 10:47 am

    Kimpo: Det lyder snarere som om, at Gülay hader mig!

    Gülay: Hold da helt ferie… Sikke en omgang Kometofobi!

  21. 22 maltesen 18 marts, 2008 kl. 10:59 am

    @Højrebladet Komet: Jeg tvivler på, at nogen lider af fobier over for kometer. Tilgengæld har de (kometerne, altså) det med at brænde ret hurtigt ud, når de rammer Jordens atmosfære – de mest heldige kan efterfølgende bruges til at slå smut med, hvis de skulle falde ned på en strand…

    @jilguzo: Jeg tvivler på, at de selvbestaltede på den yderste højrefløj har nogen lyst til at bevæge sig – ud over til højre – da de er bange for at se tingene i et lidt andet perspektiv. For tænk nu, hvis “sandheden” er anderledes end den, man disker op med her uden kildehenvisninger, krydstjek og andet, som bruges af rigtige journalister, hvilket får naive idioter ude på den yderste højrefløj til at hoppe i med begge ben den ene gang efter den anden…

  22. 23 rettentilselvforsvar 18 marts, 2008 kl. 11:37 am

    Kære lille Maltesen
    Jeg har ikke noget ønske om at tilfældige borgere skal klynge svinet op, men jeg ser ikke noget større problem i at indføre statsligt sanktioneret dødsstraf for den slags. Dermed har min kommentar omkring dødsstraf intet at gøre med retten til at bære våben. Men skal vi flette emnet ind i denne historie så er det meget muligt at pigen ville være i live i dag, hvis hun havde haft en pistol – i det mindste havde det øget hendes chancer.

    Det er en skam at du sympatiserer mere med det svin af en arabisk rigmandssøn end med ofret for et bestialsk mord, men det er vel resultatet at en feminisering af både mænd og samfundet som helhed. Uha, det er så synd for den stakkel hvis han blev straffet for sin ugerning.

  23. 24 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 11:39 am

    Vrøvl. Her postuleres aldrig noget uden krydstjek og kildehenvisninger. Du er en hadefuld frelst stakkel.

  24. 25 maltesen 18 marts, 2008 kl. 12:03 pm

    @”Retten til selvforsvar”: Hvis du elsker dødsstraf så meget, hvorfor flytter du så ikke bare til USA, Kina, Saudiarabien og andre regimener, hvor staten slår sine egne borgere ihjel? En stat skal aldrig og jeg mener aldrig have lov til at slå nogen som helst individer ihjel, da det er statens opgave at tage vare på dem, der bor i det enkelte land. Begår de noget ulovligt, skal man idømmes fængel, men ikke dødsstraf, da det er lidt svært at give folk, der har været udsat for dødsstraf, livet tilbage når de først er døde, hvis man skulle finde ud af, at de er uskyldige, hvilket man har været ude for en del gang ovre i USA. Du kunne så passende tage andre idioter med, som støtter den samme frastødende tankegang, da vi lovlydige borgere ikke har brug for den slags her til lands.
    Men endnu engang er jeg glad for, at ingen psykopater, hvad enten de befinder sig på den yderste venstre- eller højrefløj tilgang til våben på nogen lovlig måde.

    @Højrebladet komet: Hvor er kryds- og kildehenvisningerne så henne? Har den “journalist”, der har forfattet denne “artikel”, så fået betaling for sit “værk”?

  25. 26 Hodja 18 marts, 2008 kl. 12:18 pm

    “En stat skal aldrig og jeg mener aldrig have lov til at slå nogen som helst individer ihjel, da det er statens opgave at tage vare på dem, der bor i det enkelte land.”

    En stats opgaver, hvis den er demokratisk, er at gøre det, borgerne i staten bestemmer, den skal.

  26. 27 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 12:54 pm

    Maltesen: Kig igen. Denne blog er gratis at læse.

  27. 28 Mie Norge 18 marts, 2008 kl. 1:06 pm

    Vil bare kommentere.. skjønner ikke hvor de har fått det fra hun kommer fra en rik familie – hun er en vanlig jente med en del rike venner.. og det er vel kanskje det som har fått henne ut i problemer i london…

    Så mange slags spørsmål man kan stille seg nå…

  28. 29 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 1:16 pm

    Mie: Alle aviserne har skrevet, at hun var datter af en velhavende familie fra Asker. Der kan være noget om snakken, da hendes business college sikkert har været MEGET dyrt.

    Hvordan kan det, at have rige venner, hvis man ikke selv er velstående, give problemer? Jeg forstår ikke hvor du vil hen?

  29. 30 Mie Norge 18 marts, 2008 kl. 1:31 pm

    Det kan jeg kort forklare deg – Om du er i et miljø hvor man på en kveld bruker kanskje 6000 kr ( ++ ) på byen en kveld og du selv ikke har de pengene – er du nødt til å få noen til å betale det for deg. Om dine venner reiser på ferie til Monacco og du skal være med må det også betales. Hun er ikke den eneste som har det på denne måten, det er mange – bare skolepengene ved den skolen går på over 100 000 kroner – og om man kjenner miljøet i Asker/Oslo så vet man hva mennesker tjener og hvor de bor – og det å eie en eiendom /villa betyr ikke automatisk at man har mye penger.

    Så det som er trist her er at i mine øyne ( og flere andres øyne )så er det mijøet og en ung kvinnes drømmer som kan ha fått henne opp i denne situasjonen. Like trist for det – men en advarsel burde det være for andre. Det blir så dumt når det skal fokuseres på at familien er rike når de ikke er det – det legger en galmourøs tåke over det hele som gir ett feil bilde utad – så man kan kanskje si dette er en tragisk ” Cinderella ” historie gone wrong. Men om dere ønsker å sjekke det jeg skriver om økonomi så kan jo dere som journalister gå inn og sjekke skattelistene her i norge – det er noe som ligger ute – inkl det som går på eiendom.

  30. 31 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 2:00 pm

    Interessant kommentar. Jeg må give dig ret i, at det glamourøse skær kunne være noget dagbladene har opdigtet. Det sælger nok flere aviser, end hvis hun blot havde været en ‘normal pige’. På den måde føler læserne, at de får et eksklusivt indblik i jet-settets hemmelige (og naturligvis dekadente) verden.

    Jeg tror også, at jeg forstår det usagte i din kommentar.

  31. 32 The Prosecutor... 18 marts, 2008 kl. 2:03 pm

    Sikke en gang dansk snævertsynet vrøvl…

    1) Regent’s College er IKKE en eliteskole, det er et helt jævnt universitet, hvor så godt som alle der kan betale 10.000 GBP om året kan komme ind. I forhold til hvad universiteter ellers koster er dette ikke mange penge.

    2) London er et ganske andet miljø end København, folk har generelt mange flere penge, og araberne har bestemt en førerposition når det kommer til, at have store flasker og afblegede blondiner omkring sig. Det er en lidt anden klasse end den flok gedehyrder og hønsetyve der kommer til DK.

    3) Stakkels Martine er med stor sandsynlighed blevet forblændet af dette, og der er meget der tyder på, både af rygter og presse at hun er blevet slået ihjel af Farooq Abdulhak eller en af de to andre fra hans flat-share. Det er selvfølgelig ualmindeligt tragisk, men når man ser på hvordan skandinavere taler med arabere i London, så kommer der tit og ofte visse tegninger op i samtalen, og visse arabere tager dette emne tungere end andre. Og når der så ovenikøbet er blandet stoffer og alkohol ind i situationen, så kan ting vel let komme ud af kontrol. Ikke dermed sagt at det retfærdiggører det, det er blot et muligt motiv…

  32. 33 Mie Norge 18 marts, 2008 kl. 2:10 pm

    Takk – det var koselig å høre. Hele denne saken er en tragedie for jenta og familien, og jeg må si at jeg håper de tar den som har gjort dette mot henne. Om man går inn på Facebook vet man jo at alle kjenner noen som kjenner noen – og er man i et miljø så ønsker man jo å være som alle andre – man har selv vært ung. Men viktig å se nyansene i en slik sak – alt er ikke som det står i avisen alltid. Men glamour selger.. og kan man ” ta noen ” så selger det også:)

    Ha en fin dag i Danmark:)

  33. 34 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 2:44 pm

    Mie: Takk takk, hils oppe i fjeldet.

    Prosecutor: Tak for info, så blev vi så meget klogere. (Jeg ved kun, hvad de engelske tabloids skriver.) Jeg tror personligt, at der er et seksuelt og kulturelt motiv bag mordet: Han lægger op til hende, hun afviser ham, hans Sharaf er krænket og han myrder hende. Mange er desværre opdraget med en ringeagt for kvinder – og særligt kvinder fra Vesten. Desuden giver dit punkt 3 en dårlig smag i munden, føj.

  34. 35 rettentilselvforsvar 18 marts, 2008 kl. 3:17 pm

    “Hvis du elsker dødsstraf så meget, hvorfor flytter du så ikke bare til USA, Kina, Saudiarabien og andre regimener, hvor staten slår sine egne borgere ihjel? En stat skal aldrig og jeg mener aldrig have lov til at slå nogen som helst individer ihjel, da det er statens opgave at tage vare på dem, der bor i det enkelte land. Begår de noget ulovligt, skal man idømmes fængel, men ikke dødsstraf, da det er lidt svært at give folk, der har været udsat for dødsstraf, livet tilbage når de først er døde, hvis man skulle finde ud af, at de er uskyldige, hvilket man har været ude for en del gang ovre i USA. Du kunne så passende tage andre idioter med, som støtter den samme frastødende tankegang, da vi lovlydige borgere ikke har brug for den slags her til lands.
    Men endnu engang er jeg glad for, at ingen psykopater, hvad enten de befinder sig på den yderste venstre- eller højrefløj tilgang til våben på nogen lovlig måde.”

    Maltesen. Du er simpelthen for dum at høre på, hvis nogen er frastødende er det dig og din ulækre debatstil. Drop dog dine personangreb og diskuter på et sobert grundlag. Ellers kunne jeg godt komme ned på dit niveau og eks. bede dig smutte ned til muslimerne, hvis du er så glad for islam og voldtægt. Eller jeg kunne påstå at din sympati med voldtægtsforbrydere sandsynligvis skyldes at det er den eneste metode hvorpå du nogensinde ville have chancen for lidt fisse.
    Men jeg vil undlade den slags angreb og nøjes med at lade dine stråmænd stå for sig selv i fremtiden, til morskab for enhver.

    En dag hvor du har lært at bruge argumenter i stedet, så kan det være jeg vil genoverveje min beslutning, indtil da har jeg vigtigere ting at tage mig til.

  35. 36 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 3:34 pm

    Retten: Maltesen er noget af det mest håbløse der nogensinde har ramt internettet.

  36. 37 Suha "the ARAB" (ohmigod!) 18 marts, 2008 kl. 4:40 pm

    Apologies for posting in English, but I only understand Danish through Norwegian. I just happened upon this site while reading about this horrible murder and I have read sites in English, French, Norwegian and this one. I must say, the only place where I have seen this piece of news turn to bigotry – in some of the comments – is here. Quite an accomplishment. Congratulations!

    The discussion makes a lot of sense (sarcasm), given that there are on average more than 150 murders a year in London – most of which are not committed by Arabs. I do not have the energy nor the time to research this, but I am sure if I were to search in the comments archive, I will not find a suggestion for death sentence in murders NOT committed by Arabs, Muslims, or whatever turns you on.

    Have a good day.

  37. 38 Højrebladet Komet 18 marts, 2008 kl. 4:55 pm

    Dear Sura,

    If people want to discuss the death penalty, it’s their right. I suggest you take the argument to the person in question. I don’t agree with his viewpoint on the topic, and strongly condemn talk about “lynching” anybody. I’m not filtering the debate, and can’t be bothered to comment on every viewpoint aired.

    Have a nice day,
    The Comet

  38. 39 rettentilselvforsvar 18 marts, 2008 kl. 6:01 pm

    @ Suha
    Sure muslims are more criminal also in London. I don’t recall a specific study proving murder but it should not be that hard to find except if London should be some strange exception of muslim violent crime, which it is not.
    In the meantime I suggest you study this study on rape in London and then tell me that muslims are not overrepresented in the crime statistics: http://gandalf-reconquista.blogspot.com/2006/11/have-you-daughter.html

    I don’t mind Arabs but I mind muslims and I am tired of the Western world, including my country, being invaded by criminals and that’s not bigotry. what is bigotry is all the muslims who commit hate crimes against anyone who is not one of allah’s slaves.

  39. 40 Gud 18 marts, 2008 kl. 7:58 pm

    rettentilselvforsvar hvis du er så dum som at tror at musliumer er mere kriminelle end alle andre folkefærd så prøv at tjekke for tredje variable det kunne jo være at du blev klogere. Du kunne jo ligeledes prøve at se på hvem der står bag de værste forbrydelser mod meneskeheden og du vil finde frem til at 99% af disse er udført at hvide kristne selvom du ligeledes vil kunne finde en række asiater i denne katagori. Hvad gjorde den hvide kristne mand efter at han havde prøvet på at udrydde jøderne han sendte dem da ned til den hvide mans kolonier i i den muslimske verden selvom jøderne blev tilbudt et område i Afrika som kunne udråbes som jødiske stat.
    p.s. hvordan var det nu at jøderne fik briterne til at rejse fra det hellige land og derved åbne op for en ladeport af uønsket (set med arabiske briller) jødisk indvandring

  40. 41 rettentilselvforsvar 19 marts, 2008 kl. 8:40 am

    “Gud”

    Læs og forstå: Selv hvis man kontrollerer for tredievariable er muslimer stadig mere kriminelle. Desuden giver det ikke noget korrekt resultat bare at kontrollere løs for diverse sociale variable, da islam er den bagvedliggende forklarende variabel for en hel del af dem. Man kan med andre ord ikke adskille eks. fattigdom og vold da overrepræsentationen i begge kategorier blandt andet grunder i islamisk kultur. Tror du selv at fattigdom bare opstår af sig selv uden nogen forklaring, eller du tror måske at det er det slemme Vestens skyld, at de ikke kan finde ud af at udvikle sig?

    Hvad angår de onde, onde hvide (er du i øvrigt racist mod hvide?) så tager du igen komplet fejl, men det er hvad man kan forvente når skolesystemet er gennemsyret af selvhad. Hvide mennesker har begået grusomheder i lige så høj grad som de fleste andre folkeslag, den eneste forskel er at du ikke har lært om de ædle vildes heroiske udrensninger. Den store forskel I DAG, er at vi er blevet civiliseret, det er de arabiske lande endnu ikke. Hvad angår jøder så lader jeg det være op til dig og din antisemitisme at beskylde dem for alverdens problemer.


  1. 1 Arab facebook murder « Danish Affairs Trackback til 18 marts, 2008 kl. 1:56 am
  2. 2 Facebook-morders far: “Jeg har ikke talt med min søn” « Højrebladet Komet Trackback til 18 marts, 2008 kl. 11:22 am
  3. 3 Arab söks för Facebook-mord « Swedewatch by John-John Trackback til 18 marts, 2008 kl. 1:57 pm

Læg en kommentar